Voice Usability Scale: Measuring the User Experience with Voice Assistants
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Zwakman D.S., Pal D., Triyason T., Arpnikanondt C.
ผู้เผยแพร่: Hindawi
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2020
หน้าแรก: 308
หน้าสุดท้าย: 311
จำนวนหน้า: 4
ISBN: 9780740000000
นอก: 0146-9428
eISSN: 1745-4557
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
Voice Assistants (VAs) have grown in popularity over recent years and forecasted for exceptional growth over the coming years. Yet many issues still exist which prevent their adoption. Therefore, the usability of VAs is the crucial area that recent research should focus on, keeping in mind their commercialization aspect. This study aims to construct a valid and reliable scale for subjective usability evaluation of voice assistants. The Voice Usability Scale (VUS) is formulated based on three themes: information quality and relevance, semantic intelligence, and user satisfaction, extracted from extant literatures. In this study, a subjective experiment is performed with 61 subjects across some popular commercially available (VAs) to check the scale's validity and reliability. The reliability and face validity of the scale is high (Cronbach's alpha: 0.807, Face validity index (FVI): 0.96). Usability practitioners can use this scale in subjective evaluations of VAs and research purposes. © 2020 IEEE.
คำสำคัญ
voice usability scale