Quality of Experience of Smart-Wearables: From Fitness-Bands to Smartwatches

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งPal D., Tassanaviboon A., Arpnikanondt C., Papasratorn B.

ผู้เผยแพร่Institute of Electrical and Electronics Engineers

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2020

Volume number9

Issue number1

หน้าแรก49

หน้าสุดท้าย53

จำนวนหน้า5

นอก2162-2248

eISSN2162-2256

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85076376216&doi=10.1109%2fMCE.2019.2941462&partnerID=40&md5=1306ad016c31447489213ed956fce590

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

Of late, there has been a steep rise in the smart-wearable market. To continue this growth, it is necessary to maintain a certain level of quality of experience (QoE) as perceived by the end-users. This article attempts to create a QoE model based upon the end-user perception of using smartwatches and fitness-trackers. The QoE is evaluated from a dual perspective of the quality of data (QoD) and the quality of information (QoI) collected from these smart-wearables. QoD gives a measure of the data accuracy and precision, while QoI is representative of the information quality obtained after doing analytics on the collected data. A total of 20 participants are involved in a subjective experiment, which uses five different types of wearables for the purpose of QoE evaluation. © 2012 IEEE.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-25-09 ถึง 07:36