Quality of Experience of Smart-Wearables: From Fitness-Bands to Smartwatches
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Pal D., Tassanaviboon A., Arpnikanondt C., Papasratorn B.
ผู้เผยแพร่: Institute of Electrical and Electronics Engineers
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2020
Volume number: 9
Issue number: 1
หน้าแรก: 49
หน้าสุดท้าย: 53
จำนวนหน้า: 5
นอก: 2162-2248
eISSN: 2162-2256
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
Of late, there has been a steep rise in the smart-wearable market. To continue this growth, it is necessary to maintain a certain level of quality of experience (QoE) as perceived by the end-users. This article attempts to create a QoE model based upon the end-user perception of using smartwatches and fitness-trackers. The QoE is evaluated from a dual perspective of the quality of data (QoD) and the quality of information (QoI) collected from these smart-wearables. QoD gives a measure of the data accuracy and precision, while QoI is representative of the information quality obtained after doing analytics on the collected data. A total of 20 participants are involved in a subjective experiment, which uses five different types of wearables for the purpose of QoE evaluation. © 2012 IEEE.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง