Comparative Study of Magnetically Coupled Coil Used in Dynamic Wireless Battery Charger for Electric Vehicles

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งVienglek, Papit; Nutwong, Supapong; Sangswang, Anawach; Naetiladdanon, Sumate; Mujjalinvimut, Ekkachai;

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2020

หน้าแรก1775

หน้าสุดท้าย1778

จำนวนหน้า4

ISBN9784886864192

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85099299672&doi=10.23919%2fICEMS50442.2020.9290895&partnerID=40&md5=542e1ef8187dc56e3654b5d4f8e76c37

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Charging performance of dynamic wireless chargers for electric vehicles (EVs) depends on the architecture of magnetically coupled coils. This paper aims to investigate the influence of coil's structures to charging performance. The coupling factor, output power, and system efficiency of different coil's structures are compared. First, the magnetic flux distribution of each structure is studied via finite element analysis (FEA). Then, the experimental measurement of the coupling profile is performed. Key information for designing and developing the coupled coil to improve charging performance is obtained from this paper. © 2020 The Institute of Electrical Engineers of Japan.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-23-09 ถึง 07:36