Variables that influence the intention to persist in vocational education

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSripan T., Sujivorakul C.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2020

วารสารInternational Journal of Instruction (1694-609X)

Volume number13

Issue number2

หน้าแรก17

หน้าสุดท้าย32

จำนวนหน้า16

นอก1694-609X

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85082874880&doi=10.29333%2fiji.2020.1322a&partnerID=40&md5=b1e5cfd805854853724bef2ad43a3b8a

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This study explored variables that influence students' intention to persist in vocational education. The variables considered included self-regulation strategies, school participation, self-determination, school identification and teacher autonomy. These variables have been previously studied in other contexts but not in vocational education. Data collection involved self-report surveys with 277 vocational learners (age 15) from three vocational schools in Bangkok, Thailand. Pearson's correlation was used to test possible relationship among variables. Regression analysis identified the variables that were significant. School participation, self-determination and school identification were the three variables identified that influenced intention to persist. Self-regulation strategies, promotion of task-related discussion and teacher autonomy support did not have a significant influence on the intention to persist in school. © 2020 Eskisehir Osmangazi University.


คำสำคัญ

Intention to persistSchool identificationSchool participationSelfdeterminationSelf-regulation strategiesTask-related discussion


อัพเดทล่าสุด 2023-02-10 ถึง 07:36