Development of required knowledge and skills among students through applied learning modules

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งTamrongkunanan T., Tanitteerapan T.

ผู้เผยแพร่Faculty of Education, Eskisehir Osmangazi University

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2020

ชื่อย่อของวารสารiji

Volume number13

Issue number4

หน้าแรก695

หน้าสุดท้าย714

จำนวนหน้า20

นอก1694-609X

eISSN1308-1470

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85092299674&doi=10.29333%2fiji.2020.13443a&partnerID=40&md5=4c6d96360a01ba007629d254274fbd21

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

The purpose of this study is to design a set of learning modules for developing the knowledge and skills of 34 students. The set includes 3 modules: Module 1: Monitoring; Module 2: Circuit Design; and Module 3: Transformer Development. The Four-D model is employed, and the study results are divided into 2 parts: 1. an evaluation of the effectiveness of the learning modules and 2. a comparison of preand post-test learning achievements after application of the learning modules. The modules are assessed based on standard criteria: the 80/80 rule, a t-test, and the results reveal that the post-test scores are higher than the pre-test scores, indicating that students taught using the model achieved better learning outcomes with a statistical significance of 0.05. In conclusion, the proposed modules allow students to develop knowledge of basic electrical and electronic circuits and develop skills in this discipline. © 2020 Eskisehir Osmangazi University.


คำสำคัญ

Electrical circuitElectronic circuitElectronics teacherKnowledge expectedSkills expected


อัพเดทล่าสุด 2023-06-10 ถึง 07:36