Development of required knowledge and skills among students through applied learning modules
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Tamrongkunanan T., Tanitteerapan T.
ผู้เผยแพร่: Faculty of Education, Eskisehir Osmangazi University
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2020
ชื่อย่อของวารสาร: iji
Volume number: 13
Issue number: 4
หน้าแรก: 695
หน้าสุดท้าย: 714
จำนวนหน้า: 20
นอก: 1694-609X
eISSN: 1308-1470
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
The purpose of this study is to design a set of learning modules for developing the knowledge and skills of 34 students. The set includes 3 modules: Module 1: Monitoring; Module 2: Circuit Design; and Module 3: Transformer Development. The Four-D model is employed, and the study results are divided into 2 parts: 1. an evaluation of the effectiveness of the learning modules and 2. a comparison of preand post-test learning achievements after application of the learning modules. The modules are assessed based on standard criteria: the 80/80 rule, a t-test, and the results reveal that the post-test scores are higher than the pre-test scores, indicating that students taught using the model achieved better learning outcomes with a statistical significance of 0.05. In conclusion, the proposed modules allow students to develop knowledge of basic electrical and electronic circuits and develop skills in this discipline. © 2020 Eskisehir Osmangazi University.
คำสำคัญ
Electrical circuit, Electronic circuit, Electronics teacher, Knowledge expected, Skills expected