A framework to promote creative ideation using ICTs

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งApiwat Meoupphakarn; Jariya Neanchaleay; Saranya Chuathong

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2022

ชื่อย่อของวารสารInt.J.

Volume number31

Issue number1

หน้าแรก23

หน้าสุดท้าย50

จำนวนหน้า28

URLhttps://www.inderscience.com/offer.php?id=119635


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Abstract: In this three-phase study, the researchers designed and implemented a framework to support learners' creative ideation (CI). Phase 1 involved administration of self-report surveys with (N = 364) undergraduate students in Thailand to identify the motivation-related factors most likely to predict CI. Results revealed that the factors were intrinsic motivation (IM) and self-efficacy (SE). Phase 2 involved the design of the framework with strategies to foster IM and SE, a project-based learning approach, a design thinking process and use of the social networking site, Facebook. In Phase 3, the framework was implemented in an educational technology program in which students (N = 40) collaborated, communicated and interacted in Facebook groups to design websites. Analysis of results of pre- and post-surveys revealed significantly higher self-reports for IM, SE and CI.
Keywords: creative ideation; creativity; intrinsic motivation; self-efficacy; Facebook; project-based learning; PjBL; design; higher education; framework; Information and communication technologies; ICTs.

International Journal of Innovation and Learning (IJIL)Vol. 31, No. 1, 2022


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-17-10 ถึง 07:36