The application of compressing speaker frequency control for cancelling the air-vortex turbulence from trucks causing unbalance to motorcycle

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งRangdang, Wachirawit; Techawatcharapaikul, Chanchai

ผู้เผยแพร่Elsevier

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2021

หน้าแรก1100

หน้าสุดท้าย1103

จำนวนหน้า4

ISBN9780738111278

นอก0928-4931

eISSN1873-0191

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85112848677&doi=10.1109%2fECTI-CON51831.2021.9454921&partnerID=40&md5=202f75b1f2d568bf47f196701955f09f

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

In this research, the novelty of the reduction of Air-Vortex turbulence which caused by trucks to motorcycles is presented using speaker vibration by optimize frequency control. The concept is cancelling the tensile from pressure around the truck by compressive pressure from the speaker. The model of frequency speaker from the truck velocity sensor was created by correlation between the pressure output vs frequency of speaker and the Air-Vortex pressure at a different velocity. The results showed that speaker magnetic force can reduce the danger to motorcycles by interfering with the truck's Air-Vortex turbulent which is often the cause of accidents between trucks and motorcycles. © 2021 IEEE.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-03-10 ถึง 07:36