A model and rubric to guide the creative design process with ICTs

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งYoujamnong P., Songsriwittaya A.

ผู้เผยแพร่Inderscience

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2021

วารสารInternational Journal of Innovation and Learning (1471-8197)

Volume number30

Issue number2

หน้าแรก220

หน้าสุดท้าย240

จำนวนหน้า21

นอก1471-8197

eISSN1741-8089

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85113802469&doi=10.1504%2fIJIL.2021.117222&partnerID=40&md5=ea41574534e56220d3bd174ca2226bfd

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

In this study, the authors designed a five-stage model to support creativity in contexts of the design of artefacts using ICTs in educational settings. The model also includes a rubric that parallels the five stages. The goal in this study was to trial and test the model. Participants were pre-service teachers enrolled in a course on graphic design in a Bachelor of Computer Education program and divided into a control (n = 30) and an experimental section (n = 30). Three evaluators applied the rubric to judge the pre-service teachers' engagement in the stages of creativity. Application of the Torrance test of creativity and of the rubric showed significantly higher levels of engagement in creativity for the experimental section. 


คำสำคัญ

Design creativityICTsPre-service teachersRubricTeacher educationTorrance


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:37