Students’ Perception of Classroom Learning Environment and Approaches to Learning in Pirinting and Packaging Technology
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Inthira Paleenud, Krittika Tanprasert
ผู้เผยแพร่: IEET Editorial Office EEAAT - Electrical Engineering Academic Association (Thailand)
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2019
ชื่อย่อของวารสาร: IEET
Volume number: 5
Issue number: 1
หน้าแรก: 30
หน้าสุดท้าย: 33
จำนวนหน้า: 4
นอก: 2465-4256
URL: http://journal.eeaat.or.th/home/images/pdf/Vol5_No1_8.pdf
บทคัดย่อ
The changing world requires workforce with higher order thinking skills and it is believed that this is associated with deep learning approach, which is influenced by classroom learning environment. The goal of this papers was to develop the questionnaire to collect data to investigate the relationship between learning approach and the perceived classroom learning environment. The questionnaire based on modified WIHIC and R-SPQ-2F had good reliability but with slight modification. The sample data collected from 50 junior students from the Department of Printing and Packaging Technology, KMUTT indicated the relationship between deep learning and investigation, teacher support, involvement, task orientation and equity, and cooperation but not student cohesiveness.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง