Personality Is To A Conversational Agent What Perfume Is To A Flower
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Faruk Lawal Ibrahim Dutsinma, Debajyoti Pal, Pranab Roy, Himanshu Thapliyal
ผู้เผยแพร่: Institute of Electrical and Electronics Engineers
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2022
หน้าแรก: 1
หน้าสุดท้าย: 1
จำนวนหน้า: 1
นอก: 2162-2248
eISSN: 2162-2256
URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/9788050
ภาษา: English-United States (EN-US)
บทคัดย่อ
Although there has been a growing interest for conversational AI (CAI) agents in the consumer electronics (CE) community, how these agents are personified by humans has been an unexplored area. Creating personality traits for CAI agents is important as it will enable providing more personalized services. Accordingly, we propose a multi-dimensional approach involving two distinct phases and three different experiments for generating the CAI personality by integrating concepts from human, brand, and website personality frameworks. We identify eight unique personality types, three of which are proposed for the first time. Accordingly, the research implications are discussed.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง