Learning Game with Stroke Paralysis Rehabilitation for Virtual Reality

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งMahasak Ketcham, Thittaporn Ganokratanaa, Patiyuth Pramkeaw

ผู้เผยแพร่Kassel University Press

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2022

ชื่อย่อของวารสารiJET

Volume number17

Issue number21

หน้าแรก38

หน้าสุดท้าย74

จำนวนหน้า37

นอก1868-8799

eISSN1863-0383

URLhttps://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/34257

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

The work is presented for arm paresis patients in rehabilitation phase, consisting of an arm movement but slower than normal ones. Since most patients with lacking motivation affect the physical therapy, they are not willing to follow program of rehabilitation. This work aims to design a game for arm paresis patients in rehabilitation phase with virtual reality. The control system is designed using unity, oculus rift and oculus touch. For the system, the game contains three different levels. A goal of level 1 is to drag and drop an object in X radius. Level 2 is to pick up books to bookshelf in Y radius, and level 3 is to pick ingredients to cauldron in X and Y radius. As a results, the satisfaction survey on usage is satisfied. Besides, the game's development should be more varied to make patients have more fun and motivated in physical therapy.


คำสำคัญ

arm paresisgamepatientsrehabilitationVirtual Reality


อัพเดทล่าสุด 2023-06-10 ถึง 07:37