Personalized, digitally designed 3D printed food towards the reshaping of food manufacturing and consumption
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Derossi A.; Spence C.; Corradini M.G.; Jekle M.; Fahmy A.R.; Caporizzi R.; Devahastin S.; Moses J.A.; Le-Bail A.; Zhou W.; Zhang M.; Bhandari B.; Severini C.
ผู้เผยแพร่: Nature Research
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2024
Volume number: 8
Issue number: 1
หน้าแรก: 54
นอก: 2396-8370
eISSN: 2396-8370
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
The emerging world of 3D food printing is reviewed. Its role in food manufacturing, including benefits and impacts, underemphasized gastrophysical aspects, and limitations are discussed. Foods can be digitally designed and physically prepared using the layer-by-layer deposition of food components, unleashing opportunities to deliver nutritionally personalized food and new food-human interactions. Existing bottlenecks, under-researched gastropsychophysical aspects, and the lack of harmonized standards hindering its use for mass production are mentioned. © The Author(s) 2024.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง