TRANSFORMING BUSINESS LANDSCAPES: STRATEGIES FOR SUSTAINABLE AND INNOVATIVE GROWTH IN THAILAND

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งLHAKARD, POLWASIT

ผู้เผยแพร่Oradea: Editura Universităţii din Oradea

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2024

Volume number9

Issue number2

หน้าแรก28

หน้าสุดท้าย35

จำนวนหน้า8

นอก2501-3599

URLhttps://ojbe.steconomiceuoradea.ro/wp-content/uploads/2024/10/OJBE-92_fin-28-35.pdf

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

This article explores the innovative business models and strategies that Thai
companies are embracing to enhance their competitiveness, foster sustainability, and adapt
to the evolving market conditions. By drawing on the work of prominent scholars, the article
provides a comprehensive understanding of the transformative processes shaping the future
of Thai businesses. Key findings include the adoption of platform-based models, circular
economy models, servitization models, collaborative and sharing-based models, and
localized and resilient supply chain models. The article also highlights the synergistic
framework that integrates digital transformation, sustainability, entrepreneurship, and supply
chain resilience, driving sustainable and innovative growth for Thai businesses.


คำสำคัญ

Business landscapesCircular economy, เศรษฐกิจหมุนเวียนdigital transformationSupply chain resilienceSustainable growth


อัพเดทล่าสุด 2024-04-11 ถึง 12:00