Study on the Levels of Motivation, Engagement, and Self Regulation of Vocational Students in Institute of Vocational Education: Northeastern region 4
Conference proceedings article
Authors/Editors
Strategic Research Themes
Publication Details
Author list: ศุภรักษ์ บุญสาง, สุปรียา ศิริพัฒนกุลขจร และสันติรัฐ นันสะอาง
Publication year: 2024
Title of series: โครงการประชุมสัมมนาวิชาการระดับชาติ 20 ธันวาคม 2567 ณ อาคารสิรินธร มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ตำบลศาลายา อำเภอพุทธมณฑล จังหวัดนครปฐม การบริหาร การจัดการ การศึกษา และสหวิทยาการศึกษา ครั้งที่ 6 ประจำปี 2567 (NCAME 2024)
Start page: 489
End page: 502
Number of pages: 14
URL: https://rcim-ncame.rcimacademy.com/
Languages: Thai (TH)
Abstract
This research aimed to (1) study the levels of motivation, engagement, and selfregulation of vocational students in mechanical technology and (2) compare these factors with academicachievement. The sample consisted of 449 vocational and high vocational certificate students in mechanical technology from the Institute of Vocational Education: Northeastern Region 4, selected through stratified random sampling. The research instrument was a 5-point rating scale questionnaire with a reliability coefficient 0.96. Data were analyzed using descriptive statistics, the Kruskal-Wallis H test, and ordinal logistic regression.The findings revealed that (1) students' motivation and engagement levels were moderate (𝑥̅= 2.0200, 1.9354). At the same time, self-regulation was moderately high (𝑥̅ = 2.1470, (2) motivation and engagement were significantly related to academic achievement, particularly in peer influence and academic activity participation, and factors significantly affecting academic achievement included activity participation, theory-practice integration, seeking consultation, and selfawareness.
Keywords
No matching items found.