The impact of urban design on bicycle usage: a case study of Kyoto’s bicycle-friendly infrastructure
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Terdpong Boonpan, Kanjanee Buddhimedhee
ผู้เผยแพร่: Taylor and Francis Group
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2025
นอก: 1357-4809
eISSN: 1469-9664
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13574809.2025.2555183
บทคัดย่อ
This study examines Kyoto’s success as a bicycle-friendly city, focusing on urban design elements and policies that promote cycling. Using a mixed-methods approach, the research highlights the integration of cycling infrastructure with existing urban fabric, including shared roads and modified footpaths. It also emphasizes the role of bike-sharing systems for first- and last-mile connectivity, along with supportive policies and cultural integration. Economic benefits such as health cost savings and reduced carbon emissions are identified, while challenges like shared space conflicts persist. The study offers valuable lessons for other cities seeking to enhance their bicycle-friendliness.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง