The use of pocket electronic dictionaries by Thai University Students

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งBoonmoh A.

ผู้เผยแพร่Bureau of the WAT

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2010

วารสารLexikos (1684-4904)

Volume number20

หน้าแรก680

หน้าสุดท้าย690

จำนวนหน้า11

นอก1684-4904

eISSN2224-0039

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-78751689174&partnerID=40&md5=baf6d2d6f249fa737ef985416b66a9f7

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This article reports on a small-scale study of Thai-speaking learners using pocket electronic dictionaries (PEDs) to read an English news article. It investigates how the subjects use their PEDs for reading comprehension. Thirty-nine undergraduate students completed a questionnaire survey. Of these, four were chosen to participate in the experiment. Observations and interviews were utilized to ascertain how the subjects used their PEDs. The findings showed superficial and partial reading of the dictionary entries. It also revealed several factors that may hinder dictionary look-up success. On the basis of this research, guidelines for buying PEDs and for teaching PED skills are proposed.


คำสำคัญ

Bilingual DictionaryDictionary ConsultationDictionary UseMonolingual DictionaryPocket Electronic Dictionary


อัพเดทล่าสุด 2023-29-09 ถึง 07:35