E-government information quality: A case study of Thailand
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Funilkul S., Chutimaskul W., Chongsuphajaisiddhi V.
ผู้เผยแพร่: Springer
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2011
Volume number: 6866 LNCS
หน้าแรก: 227
หน้าสุดท้าย: 234
จำนวนหน้า: 8
ISBN: 9783642229602
นอก: 0302-9743
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
E-government information quality model is proposed. The model suggests that there are five groups of information quality dimensions that should be considered when assessing the quality of information provided by e-government for citizens. These five groups of information quality dimensions are: Availability, Objectivity, Utility, Integrity, and Confidentiality. Nineteen Thai ministry websites were surveyed based on the proposed e-government information quality model. It was found that the availability and confidentiality of information seem to get lower attention from Thai ministries, this might make citizens feel less confident in e-government. ฉ 2011 Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
คำสำคัญ
Information Quality dimension