E-government information quality: A case study of Thailand

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งFunilkul S., Chutimaskul W., Chongsuphajaisiddhi V.

ผู้เผยแพร่Springer

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

Volume number6866 LNCS

หน้าแรก227

หน้าสุดท้าย234

จำนวนหน้า8

ISBN9783642229602

นอก0302-9743

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-80052366440&doi=10.1007%2f978-3-642-22961-9_18&partnerID=40&md5=95e6b995cef4bd93e8d048cda4216161

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

E-government information quality model is proposed. The model suggests that there are five groups of information quality dimensions that should be considered when assessing the quality of information provided by e-government for citizens. These five groups of information quality dimensions are: Availability, Objectivity, Utility, Integrity, and Confidentiality. Nineteen Thai ministry websites were surveyed based on the proposed e-government information quality model. It was found that the availability and confidentiality of information seem to get lower attention from Thai ministries, this might make citizens feel less confident in e-government. ฉ 2011 Springer-Verlag Berlin Heidelberg.


คำสำคัญ

Information Quality dimension


อัพเดทล่าสุด 2023-03-10 ถึง 07:35