How to say "Good-bye" in Second Life

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งPojanapunya P., Jaroenkitboworn K.

ผู้เผยแพร่Elsevier

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

วารสารJournal of Pragmatics (0378-2166)

Volume number43

Issue number14

หน้าแรก3591

หน้าสุดท้าย3602

จำนวนหน้า12

นอก0378-2166

eISSN1879-1387

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-80054688499&doi=10.1016%2fj.pragma.2011.08.010&partnerID=40&md5=ee00b273356984d92599a422ead518e9

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This article aims to analyze the act of closing a conversation in a virtual world-Second Life. The participants in the conversations are 64 avatars who produced 39 dialogues. The structure of the act of conversation closing comprises 4 components: pre-closing, insertion, terminal closing and after-close. The study results indicate that most players give a signal to pre-close their conversations to avoid face-threats whereas a few use an abrupt closing. Informing the other interlocutors of the need to leave and mentioning a future relationship are the most often used strategies to pre-close the conversation, and saying goodbye is the most commonly employed strategy for terminating the conversation. These findings indicate that Second Life participants, even though they are represented by their digital avatars, are concerned about "face" or "face-saving" in the cyber/virtual world. ฉ 2011 Elsevier B.V.


คำสำคัญ

Conversation closingFace and politeness


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:35