Two-degree-of-freedom LPV control for a through-the-road hybrid electric vehicle via torque vectoring

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งLiu Q., Kaiser G., Boonto S., Werner H., Holzmann F., Chretien B., Korte M.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

หน้าแรก1274

หน้าสุดท้าย1279

จำนวนหน้า6

ISBN9781612848006

นอก0191-2216

eISSN0191-2216

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84860700423&doi=10.1109%2fCDC.2011.6161175&partnerID=40&md5=895dd565ba219c2d1d2fde2a2f6b4dd8

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

This paper presents an application of linear-Parameter-Varying (LPV) control to solve the torque vectoring problem of a through-the-road hybrid electric vehicle (TtR-HEV). To achieve high performance both in reference tracking and disturbance rejection, a two-degree-of-freedom LPV self-scheduled controller is synthesized by using mixed sensitivity loop shaping. The controller is based on a single Lyapunov function and guarantees stability and a level of control performance for all admissible trajectories of varying parameters. Moreover, an anti-windup control scheme is derived by employing a two-step design procedure. Finally the designed controller is tested in various driving maneuvers and compared with a flatness-based controller. ฉ 2011 IEEE.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:36