Two-degree-of-freedom LPV control for a through-the-road hybrid electric vehicle via torque vectoring
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Liu Q., Kaiser G., Boonto S., Werner H., Holzmann F., Chretien B., Korte M.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2011
หน้าแรก: 1274
หน้าสุดท้าย: 1279
จำนวนหน้า: 6
ISBN: 9781612848006
นอก: 0191-2216
eISSN: 0191-2216
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
This paper presents an application of linear-Parameter-Varying (LPV) control to solve the torque vectoring problem of a through-the-road hybrid electric vehicle (TtR-HEV). To achieve high performance both in reference tracking and disturbance rejection, a two-degree-of-freedom LPV self-scheduled controller is synthesized by using mixed sensitivity loop shaping. The controller is based on a single Lyapunov function and guarantees stability and a level of control performance for all admissible trajectories of varying parameters. Moreover, an anti-windup control scheme is derived by employing a two-step design procedure. Finally the designed controller is tested in various driving maneuvers and compared with a flatness-based controller. ฉ 2011 IEEE.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง