Collaborative-interdisciplinary studio: Control system and instrumentation engineering and industrial design programs
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Mengveha N., Polwisate W.
ผู้เผยแพร่: Hindawi
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2012
หน้าแรก: T2B8
หน้าสุดท้าย: T2B10
ISBN: 9781467324182
นอก: 0146-9428
eISSN: 1745-4557
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
Various ways to create interdisciplinary approaches in product design and engineering studies have been increasingly adopted in higher education. This paper describes how an engineering and industrial design program attempted to develop a new collaborative pedagogy, instead of single-discipline approaches, using a real industry-based project as the vehicle. The co-alignment of teaching and learning processes illustrates the common goals which are rationally beneficial to both programs. In conclusion, the interdisciplinary-learning framework is recapitulated to suggest more opportunities for collaboration between both academy and industry. ฉ 2012 IEEE.
คำสำคัญ
collaborative pedagogy, engineering education, Human-Centered Design, industrial design, interdisciplinarity