Ways to promote taxi calling in Bangkok

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSrisurapanon V.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2013

หน้าแรก529

หน้าสุดท้าย536

จำนวนหน้า8

ISBN9789881581426

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84893320170&partnerID=40&md5=776874ef65c9b2ffe81c38136ce96f07

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


บทคัดย่อ

In Bangkok, taxi drivers usually search for passengers by cruising which causes more severe traffic congestion, loss of energy and environmental pollution. This study proposes ways to promote effective taxi phone calling, so that taxi drivers can wait for passengers at the taxi stands instead of cruising. A quick taxi dispatch center is temporarily operated for observing the behavior of taxi drivers and customers' responses. From the experiment, all customers are highly satisfied with the service and a number of taxi drivers like waiting at the taxi stand. The customers are not only the existing taxi users but also the commuters from various modes, especially the private car users (72.4%). The key factor that influences on the demand of taxi phone calling is passengers' taxi-waiting time.


คำสำคัญ

Bangkok taxiMode shiftTaxi promotionTaxis


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:56