Utilization of fuzzy cognitive map in modeling of Thailand science-based technology school

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งNownaisin P., Chomsuwan K., Hongkrailert N.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2012

หน้าแรกT2D5

หน้าสุดท้ายT2D7

ISBN9781467324182

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84871477502&doi=10.1109%2fTALE.2012.6360392&partnerID=40&md5=2b733fc63a2e0935950124eefd947e12

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

This paper proposes utilization of fuzzy cognitive maps (FCM) for modeling educational management. It presents a case study of a Thailand science-based technology school (SBTS). Both qualitative and quantitative analysis based on CIPP model were used to identify critical success factors (CSFs) of the SBTS project. FCM was applied to the CSFs in order to synthesize the SBTS model. The model represents impact of the CSFs and their relationships to one another. Therefore, the proposed model is expected to be an useful tool for the education management in the future. ฉ 2012 IEEE.


คำสำคัญ

critical success factoreducational managementfuzzy cognitive maps


อัพเดทล่าสุด 2023-28-09 ถึง 07:35