สมรรถนะที่พึงประสงค์ของผู้ปฎิบัติงานด้านโลจิสติกส์ระดับปฎิบัติการในส่วนของคลังสินค้าของบริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัด เพื่อเตรียมความพร้อมรองรับการเข้าสู่ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Areerak, K.;Kritjaroen, T.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2014
วารสาร: วารสารสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (0859-2055)
Volume number: 17
หน้าแรก: 10
หน้าสุดท้าย: 29
นอก: 0859-2055
บทคัดย่อ
The advent of ASEAN Economic Community (AEC) in 2015 will cause Thailand’s logistics sector to be more liberalized. This will bring not only opportunities but also challenges for Thai local enterprises. Thailand Post Company Limited has long been operated post services and closely managed by the government. As a result of AEC single market, the company will certainly face intense competition from private enterprise. Therefore, there is a need for Thailand Post Company Limited to improve its operation, in particular human resources which is considered to be valuable capital of any organization. This research aimed to explore desirable competencies of logistics workers at operational level in the warehouse of Thailand Post Company Limited for preparing to AEC. The analytical framework utilized Delphi Technique with 8 Experts and employed descriptive statistics for quantitative analysis. The findings found that there were 5 aspects, consisting of 35 desirable competencies, which passed approvals from a panel of experts. Key important aspects were from Warehouse operation skill and Leadership skill since there were several desirable competencies raised by the experts. This suggested areas of improvement for human resources development that Thailand Post Company Limited should put more emphasis in order to enhance competitiveness and sustain in the AEC era.
คำสำคัญ
Desirable Competency Logistics Workers ASEAN Economic Community (AEC)