เครื่องต้นแบบจําลองการเปลี่ยนความฝืดของผิวจราจรและระยะร่องล้อเนื่องจาก อิทธิพลของจํานวนรอบวิ่ง

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งHorpibulsuk, S.;Chinkulkijniwat, A.;Kongkitkul, W.;Udomchai, A.;Chotisakul, S.;Siriphun, S.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2015

วารสารTechnical Education Journal King Mongkut’s University of Technology North Bangkok (1905-3819)

Volume number6

Issue number1

หน้าแรก187

หน้าสุดท้าย196

นอก1905-3819


บทคัดย่อ

Literature reported that number of accidents was directly related to pavement skid resistance. Hence, a key element to enhance road safety is to maintain skid resistance of pavement. Due to no available machine to measure pavement skid resistance under cycles of wheel track, a prototype machine for measuring pavement skid resistance and rutting under various simulated cycles of wheel track was developed This prototype machine is flexible for future modification; i.e., various factors relating to traffic load such as wheel track cycle, and wheel track load can be adjusted using a software. Results of cyclic skid and rutting tests on an asphaltic pavement specimen show that rutting and rapid deterioration in pavement skid resistance are found at first 1000 cycles of wheel track. The rate of deterioration decreases with increasing wheel track cycle.


คำสำคัญ

skid resistance, rutting, prototype, pavement


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:33