การออกแบบสัญญาณไฟจราจรแบบมิเตอร์ริงที่วงเวียน : กรณีศึกษาวงเวียนอนุสาวรีย์ประชาธิปไตย

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSurachodkriangkrai, N.;Karoonsoontawong, A.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2015

Volume number7

Issue number1

หน้าแรก194

หน้าสุดท้าย209


บทคัดย่อ

This thesis studies the roundabout metering signal design to improve the efficiency of the existing roundabout with high and unbalanced traffic flows, which are not appropriate for yield principle in traditional roundabouts. The Democracy Monument roundabout, which currently has traffic signals, is chosen as a case study. The traffic signal is installed in the main roadway approach, and the loop detector is installed underneath the pavement surface in the minor roadway approach. The traffic signal turns red when the queue length in the minor roadway approach reaches the loop detector, so that the acceptable traffic gaps will be created in the roundabout for the vehicles in the minor roadway approach to merge in. Different locations of installed loop detector are tested in the TSIS-CORSIM simulation software in order to determine the optimal location based on the traffic efficiency (average speed, total delay and movement) in the system during both peak period and off-peak period. The optimal location is 120 feet (36.58 meters) upstream from the stop line. The roundabout metering signal with the optimal location of loop detector yields better total delay, worse average speed and higher movement when compared with the existing roundabout with traffic signals. The roundabout metering signal is demonstrated to be an alternative to improve traffic efficiency at roundabout with high and unbalanced traffic flows.


คำสำคัญ

Loop detector, Metering Signal, The Democracy Monument Roundabout, Unbalanced flow pattern


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:34