รูปแบบการจัดการเรียนการสอนแบบผสมผสานที่มีต่อเจตคติในวิชาวิชาฟิสิกส์ของนักศึกษาระดับปริญญาตรี

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งมนต์สิทธิ์ ธนสิทธิโกศล;มิ่งขวัญ ภาคสัญไชย

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2015

วารสารVeridian E-Journal, Silpakorn University (1906-3431)

Volume number8

Issue number3

หน้าแรก880

หน้าสุดท้าย888

นอก1906-3431


บทคัดย่อ

The purpose of this research were to study mixed-teaching model effects to attitude toward Physics of undergraduate students. The samples used in this study were the 222 undergraduate students at King Mongkut's University of Technology Thonburi. The research methodology was pre-experimental design. The research tools used were lesson plan, attitude assessment form and reflection form. The analytical methods of this research consisted of quantitative data analysis and qualitative data analysis. The research finding was the results of mixed-teaching model effects to attitude toward Physics showed that The posttest of attitude toward Physics of undergraduate students was higher than the pretest with the significance level of .05 especially the real world connection factor and sense making factor.


คำสำคัญ

Form of blended learning. Attitude of Physics


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:34