ระบบการวัดผลและประเมินผลการเรียนรู้ออนไลน์ผ่าน Web-based เพื่อสนับสนุนการจัดการเรียนรู้ตามทฤษฎี Constructionism

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งJunpho, M.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2016

Volume number12

Issue number5

หน้าแรก231

หน้าสุดท้าย242

นอก1686-5715

URLhttp://www.east.spu.ac.th/journal/booksearch/upload/1545-03-content_104.pdf


บทคัดย่อ

This research aims to develop an on-line assessment and evaluation system through web-based program of Darunsikkhalai for Innovative School, King Mongkut’s University of Technology Thonburi. The school has been using Constructionism Theory as a school’s philosophy to manage teaching and learning for learners. The Constructionism theory is mainly focused on learning by doing through project-based learning and learner-centered learning. According to the theory, learners learn through creating and inventing concreate things integrated with technology, academic knowledge, Thainess, ethic and morality aiming to develop on individual learners and to mutually learn with team friendly until they have a habit of life-long learning. In terms of individual learners’ assessment and evaluation, there are 3 aspects to assess learners: 1) Knowledge, 2) Learning process as in Constructionism approach, and 3) Attitude including student development activities. The process of assessing and evaluating of learners from teachers can be recorded and then be concluded on learners’report. Besides, learners’ report can help teachers to design learning activities suitably for learners. Also, parents can support learners’ learning by making use of learners’ report.


คำสำคัญ

on-line assessment, Constructionism, Darunsikkhalai for Innovative School.


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:34