แนวทางในการพัฒนาการส่งเสริมความตั้งใจใช้พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์สำหรับผู้ประกอบการวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมกลุ่มส่งออกสินค้า ประเภทแฟชั่นในประเทศไทย
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Payakkapong, A.;Yeolao, D.;Worawongpongsa, W.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2016
Volume number: 14
Issue number: 3
หน้าแรก: 49
หน้าสุดท้าย: 56
นอก: 1905-1344
URL: http://mis.nrru.ac.th/gradjournal/index.php?journaltype=1
บทคัดย่อ
The purpose of the study which was 1) to study the opinions of public employees whose job duties are related to exporting or e-commerce and the reasons of intention to use e-commerce among Small and Medium Enterprises (SMEs) of fashion categories who have not intended to use e-commerce in the past, 2) to enable SMEs to coping with any obstacles which they will probably face after adopting e-commerce and 3) to explore the development of guidelines for the Intention to Use E-Commerce among SMEs who have never adopted e-commerce. It is advantageous to study this research because SMEs is not only a key driver for Thailand’s economy but generates national’s revenue also. Public sector and its associates foresee e-commerce as a technology that could boost exporting effectively because the operation cost is low and easy for promoting products
คำสำคัญ
Intention, e-commerce, Small and Medium Enterprise, SMEs