การปรับปรุงระบบช่องเดินรถสลับทิศทาง ถนนเพชรบุรี
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: C. Yamoung;V. Kiattikomol
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: Ladkrabang Engineering Journal (0125-1724)
Volume number: 34
Issue number: 3
หน้าแรก: 58
หน้าสุดท้าย: 64
นอก: 0125-1724
URL: http://www9.kmitl.ac.th/lej/PDFjournal60/Volume34_No3_SEP2560_(9).pdf
บทคัดย่อ
This paper presents a reversible lane system improvement of Phetchaburi road from Mitsampan intersection to Asok-Phetchaburi intersection. The length of reversible lane is 280 meter. Currently, this reversible lane system in this study is not effective because it is controlled by traffic policeman that lack knowledge in traffic engineering. Consequently, this research is using the fix time interval to choose a direction that are get permission to use reversible lane and compare the result before and after improvement from VISSIM simulation. When the reversible lane system get improvement by using fix time interval measure. As a result, the throughput vehicle of the selected direction that use reversible lane in morning peak hour at 7:15 – 8:15 a.m. is increase from 2,772 pcu to 3,130 pcu (12.91%) and at 8:15 – 9:15 a.m. is increase from 2,700 pcu to 2,788 pcu (3.26%).
คำสำคัญ
Fixed Time Interval, Reversible Lane System, VISSIM Simulation