Kawaii feeling estimation by product attributes and biological signals

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งLaohakangvalvit T., Achalakul T., Ohkura M.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2016

หน้าแรก563

หน้าสุดท้าย566

จำนวนหน้า4

ISBN9781450345569

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85016546685&doi=10.1145%2f2993148.2997621&partnerID=40&md5=18db770532966c2bfdfa28df973d94db

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

Kansei values are critical factors in manufacturing in Japan. As one kansei value, kawaii, which is a positive adjective that denotes such positive connotations as cute, lovable, and charming, is becoming more important. Our research systematically studies kawaii feelings by eye tracking and biological signals. We will use our results to construct a mathematical model of kawaii feelings that can be applied to the future design and development of kawaii products. ฉ 2016 ACM.


คำสำคัญ

Biological signalsKansei valueKawaii feelings


อัพเดทล่าสุด 2023-28-09 ถึง 07:35