Kawaii feeling estimation by product attributes and biological signals
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Laohakangvalvit T., Achalakul T., Ohkura M.
ผู้เผยแพร่: Hindawi
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2016
หน้าแรก: 563
หน้าสุดท้าย: 566
จำนวนหน้า: 4
ISBN: 9781450345569
นอก: 0146-9428
eISSN: 1745-4557
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
Kansei values are critical factors in manufacturing in Japan. As one kansei value, kawaii, which is a positive adjective that denotes such positive connotations as cute, lovable, and charming, is becoming more important. Our research systematically studies kawaii feelings by eye tracking and biological signals. We will use our results to construct a mathematical model of kawaii feelings that can be applied to the future design and development of kawaii products. ฉ 2016 ACM.
คำสำคัญ
Biological signals, Kansei value, Kawaii feelings