การประเมินผลการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ของนักศึกษาระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Mingkhuan Phaksunchai
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: Veridian E-Journal, Silpakorn University (1906-3431)
Volume number: 10
Issue number: 2
หน้าแรก: 2654
หน้าสุดท้าย: 2661
นอก: 1906-3431
URL: https://www.tci-thaijo.org/index.php/Veridian-E-Journal/article/view/105822
บทคัดย่อ
In this survey research, the creative problem solving skill of 412 undergraduate students at King Mongkut’s University of Technology Thonburi (KMUTT) was assessed using the creative problem solving assessment form. Then, the mean values and the associated standard deviations of this assessment were calculated and compared between each level of the students, namely, the first year, second year, third year and fourth year students. The comparison of the mean values was based on one-way ANOVA and post hoc comparison. The result showed that, the overall mean value is 18.57 out of 36.00. Furthermore, among each level of the students, the fourth year students had the largest mean value which is 23.85 and there was a statistically significant difference between the mean values between each level of students (the significant level is 0.05).
คำสำคัญ
Creative Problem Solving,Assessing, Undergraduate students