การพัฒนาการเรียนรู้เรื่องประจุและชนิดของประจุไฟฟ้า สำหรับนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา โดยใช้กระบวนการจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะ
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Charoen-agsorn, A.;Dumrongrattana, S.;Kedkaew, C.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: วารสารวิจัยราชภัฏพระนคร (2286-7171)
Volume number: 12
Issue number: 2
หน้าแรก: 234
หน้าสุดท้าย: 249
นอก: 2286-7171
URL: https://www.tci-thaijo.org/index.php/PNRU_JHSS/article/view/86852
บทคัดย่อ
This paper aimed to develop of learning on electric charges and type of electric charges that employing inquiry based instruction technique to high school students. The active learning kits covered two main points consisting of electric charges and types of electric charges with three items of demonstrations e.g. “Static electricity magic”, “How to make the lamp illuminate without plugging in” and “When to attract or repulse using Versorium”. This demonstrations were designed according to the 5E learning cycle including: 1) forming questions from engaging electrostatic phenomena and then linking to the principal concept; 2) designing an experiment to investigate the questions; 3) encouraging the students to provide explanations to support the experimental results; 4) elaborating the relevant facts
คำสำคัญ
inquiry based instruction, 5e learning cycle, charges