การประเมินผลการบริหารจัดการจราจรแบบสวนกระแส: กรณีศึกษาบริเวณด่านเก็บเงินค่าธรรมเนียมผานทางทับช้าง

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งนครินทร์ สัทธรรมนุวงศ์;ทรรศนะ บุญอยู่

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2017

วารสารวิศวกรรมสารเกษมบัณฑิต (2286-668X)

Volume number7

Issue number1

หน้าแรก51

หน้าสุดท้าย62

นอก2286-668X

URLhttps://www.tci-thaijo.org/index.php/kbej/article/view/89469/74373


บทคัดย่อ

This article presents the evaluation of reversible lane operation at the Tub Chang toll plaza on Motorway route no.9, Bangkok. The reversible lane (RL) operation has enabled during 07:00 to 08:00 A.M. by changing the direction of an outbound lane to the inbound with the reversal distance of 900 meters. The Comparison Results by using a microscopic simulation model between with and without RL found that the current RL operation explicitly resulted in increasing the toll capacity by 3.65%, increased the average speed and reduced the total delay by 2.40 and 2.68%, respectively. Furthermore, the suitable traffic proportion for opening RL between the inbound and outbound is starting from 70:30 percent ( Bangkok-bound: Ayuthaya-bound). However, the results showed that benefit from the opening of RL is relatively small due to the geometrical limitation that cannot used the opposite tollbooths in reversible lane operation


คำสำคัญ

Microscopic Simulation ModelReversible laneTab Chang Toll Plaza


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:35