No Non-Local English Teachers’ Contextualization of Intercultural Education in an EFL Setting

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งDARON BENJAMIN LOO;WANNAPA TRAKULKASEMSUK;PATTAMAWAN JIMARKON ZILLI

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2017

วารสารrEFLections (1513-5934)

Issue number23

หน้าแรก1

หน้าสุดท้าย23

นอก1513-5934

URLhttps://www.tci-thaijo.org/index.php/reflections/article/view/112300/87516


บทคัดย่อ

With globalization, intercultural education has become an integralcomponent of English language education. Nonetheless, to ensure therelevance to the local setting, intercultural education may need to bemore contextualized. With the aim of better understanding thecontextualization of intercultural education, our study examined thediscourse of 15 non-local English teachers working in private secondaryschools in Bangkok, Thailand. The analysis of the participants’ discourseyielded four broad categories, with each category containing two ormore themes. These categories showed different ways in which theparticipants contextualized intercultural education. The categories were1) treatment of cultural lessons, addressing the issue of whether cultureis treated as a body of knowledge, or if it aims for an intercultural andtransformative experience; 2) cultural focus, which dealt with theintegration of local and


คำสำคัญ

non-local English teachers, intercultural education, EFL, discourse analysis


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:35