การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อ ผลิตภัณฑ์ดับกลิ่นจากกากกาแฟ

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งRatrodkit, J.;Sapsanguanboon, W.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2017

วารสารวารสารวิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ มหาวิทยาลัยขอนแก่น (1906-3180)

Volume number10

Issue number2

หน้าแรก97

หน้าสุดท้าย114

นอก1906-3180


บทคัดย่อ

         This research aimed to study consumer behavior and influencingfactors in buying coffee ground deodorant product, and to develop marketingplan. The samples were 400 people age between 20-50 years old who livedin Bangkok Metropolitan without considering the gender, occupation, andrevenue. The datasets were used to analyze demographics by using descriptivestatistic. In addition, the analysis used the average score of marketing mixby using Likert scale.         The result showed that most of the respondents, 52%, werefemale, average age between 26-30 years old, Bachelor Degree education,government or company employee, with salary 20,001-30,000 Baht permonth and lived at home. They used deodorant mostly in bathroom to reducestench, normally bought the product at department store and they decidedto buy deodorant by themselves. Moreover, 93% of them were interested indeodorant that made from coffee ground.         The result from the research found out that influencing factors in buyingthe product were as follows; “Product can be used in full performance”,“Price is not different from other deodorants”, “Consumer can buy productfrom many channels”, and “Sales have knowledge about product”. Thus,the marketing plan was designed to enable the product to be used in fullperformance and for decoration, reasonable price, available at departmentstore, shop and online, and having promotion event in shopping mall or ontelevision program.


คำสำคัญ

Coffee ground, Factors influencing buying, Deodorant


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:35