Identifying preferred smart city services for a major city in a developing country: The case of Bangkok

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งYamsaengsung S., Papasratorn B.

ผู้เผยแพร่Inderscience

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2017

วารสารInternational Journal of Services Technology and Management (1460-6720)

Volume number23

Issue number#

หน้าแรก403

หน้าสุดท้าย418

จำนวนหน้า16

นอก1460-6720

eISSN1741-525X

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85042295867&doi=10.1504%2fIJSTM.2017.10009862&partnerID=40&md5=d9317679d26521abffddea5b6139b84a

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

A key task in the co-production of smart city services is to identify the needs of stakeholders. This research provides empirical data of what services residents in the Bangkok metropolitan area would like to have implemented. A survey was conducted which revealed demands for services related to traffic congestion information, public transportation, participatory governance, public safety and the use of an electronic ID. Exploratory factor analysis was used to discover the underlying structure of the desired services. Four areas were identified: mobility convenience, support for businesses, management and monitoring of government services, and household environmental conservation. Copyright ฉ 2017 Inderscience Enterprises Ltd.


คำสำคัญ

Demand-side smart city servicesSmart city


อัพเดทล่าสุด 2023-02-10 ถึง 07:36