Identifying preferred smart city services for a major city in a developing country: The case of Bangkok
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Yamsaengsung S., Papasratorn B.
ผู้เผยแพร่: Inderscience
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: International Journal of Services Technology and Management (1460-6720)
Volume number: 23
Issue number: #
หน้าแรก: 403
หน้าสุดท้าย: 418
จำนวนหน้า: 16
นอก: 1460-6720
eISSN: 1741-525X
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
A key task in the co-production of smart city services is to identify the needs of stakeholders. This research provides empirical data of what services residents in the Bangkok metropolitan area would like to have implemented. A survey was conducted which revealed demands for services related to traffic congestion information, public transportation, participatory governance, public safety and the use of an electronic ID. Exploratory factor analysis was used to discover the underlying structure of the desired services. Four areas were identified: mobility convenience, support for businesses, management and monitoring of government services, and household environmental conservation. Copyright ฉ 2017 Inderscience Enterprises Ltd.
คำสำคัญ
Demand-side smart city services, Smart city