CCTV face detection criminals and tracking system using data analysis algorithm

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งPramkeaw P., Ngamrungsiri P., Ketcham M.

ผู้เผยแพร่Common Ground Research Networks

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2019

วารสารThe International Journal of Communication and Linguistic Studies (2327-7882)

Volume number807

หน้าแรก105

หน้าสุดท้าย110

จำนวนหน้า6

นอก2327-7882

eISSN2327-8617

URLhttps://www2.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85070922487&doi=10.18848%2f2327-7882%2fCGP%2fv17i01%2f59-82&partnerID=40&md5=f3d7d58597be081d1a5ac1b2d9a16a0a

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Multiplayer online video games have become a popular social community where a huge number of multinational players and spectators of all ages assemble to participate and communicate between and among individuals. As this is the case, language use is worth paying attention to in the online gaming context. Thus, this study examined the use of swearing in conversations among the players and spectators of Defense of the Ancients 2 (DotA2) and used a linguistic analysis methodology to explore its functionality based on the five swearing functions. The results reveal that the most frequently used function is abusive swearing, followed by cathartic, dysphemistic, emphatic, and idiomatic swearing. It is important to note that the swear words are not merely used in negatively to abuse or express unpleasant attitudes toward others, but also serve the positive purposes of releasing emotions, accentuating tokens, and playing a role as a conventional part of the language use in today’s global online communication. © Common Ground, Araya Srikasetsarakul, Sompatu Vungthong, All rights reserved.


คำสำคัญ

In-game chat logsMultiplayer online video gameSwearing research


อัพเดทล่าสุด 2023-26-09 ถึง 07:36