Journals Can Persuade Authors to Learn Publishing’s Ethics
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Maghrouni M., Mahian O., Wongwises S.
ผู้เผยแพร่: Springer
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2019
วารสาร: Science and Engineering Ethics (1353-3452)
Volume number: 25
Issue number: 2
หน้าแรก: 631
หน้าสุดท้าย: 633
จำนวนหน้า: 3
นอก: 1353-3452
eISSN: 1471-5546
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
Some researchers, even professors in universities, sometimes do unethical actions unintentionally due to lack of a mentor in their academic life. In this opinion piece, we aim to show that journals and publishers can play the role of a mentor for authors of scientific articles, especially young M.Sc. and Ph.D. students, to teach them the ethics in research and publishing. In this way, both journals and researchers will benefit from such a plan. ฉ 2018, Springer Science+Business Media B.V., part of Springer Nature.
คำสำคัญ
Ethics, journals, Publication, Researchers