Journals Can Persuade Authors to Learn Publishing’s Ethics

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งMaghrouni M., Mahian O., Wongwises S.

ผู้เผยแพร่Springer

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2019

วารสารScience and Engineering Ethics (1353-3452)

Volume number25

Issue number2

หน้าแรก631

หน้าสุดท้าย633

จำนวนหน้า3

นอก1353-3452

eISSN1471-5546

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85045146822&doi=10.1007%2fs11948-018-0021-9&partnerID=40&md5=1c7dcf57524c1bd885d36aaaa89a29e1

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

Some researchers, even professors in universities, sometimes do unethical actions unintentionally due to lack of a mentor in their academic life. In this opinion piece, we aim to show that journals and publishers can play the role of a mentor for authors of scientific articles, especially young M.Sc. and Ph.D. students, to teach them the ethics in research and publishing. In this way, both journals and researchers will benefit from such a plan. ฉ 2018, Springer Science+Business Media B.V., part of Springer Nature.


คำสำคัญ

EthicsjournalsPublicationResearchers


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:37