Preliminary design and implementation of embedding information literacy into an undergraduate engineering course

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งKunakornsakul H., Pinit P., Echempati R.

ผู้เผยแพร่Inderscience

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2019

วารสารInternational Journal of Innovation and Learning (1471-8197)

Volume number25

Issue number3

หน้าแรก237

หน้าสุดท้าย266

จำนวนหน้า30

นอก1471-8197

eISSN1741-8089

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85064267303&doi=10.1504%2fIJIL.2019.098884&partnerID=40&md5=898d902b949df293926cfd7678b7762d

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

Engineering students need content-relevant information literacy (IL) experience for critical acquiring and using information in academic to professional life. Modular learning becomes a self-directed and connectivism approach that blends IL and subject learning outcomes explicit to students. However, there is rarely applicable model for this entire integration. This paper presents the design and implementation of modular learning with embedding of IL into a learning course (ei2LC). The modules were designed with: 1) core concepts of an engineering subject; 2) core concepts of IL; 3) instructional design, for a course on machinery and design and presented to 32 undergraduate students. Pre and post-IL assessment were administrated to reveal their IL skills improvement. The results indicate their progress on IL skills and valuable feedbacks. This study shows how to embed a cohesive IL experience in all elements of an engineering course as a seamless instruction and a concept in other courses. ฉ 2019 Inderscience Enterprises Ltd.


คำสำคัญ

Engineering studentslearning outcomesMachinery and designModular learningSelf-directed learner


อัพเดทล่าสุด 2023-17-10 ถึง 07:35