การศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนไทยต่อหนังสือส่งเสริมการอ่านภาษาอังกฤษ
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Maneekhao, K.;Tepsuriwong, S.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2016
วารสาร: วารสารสงขลานครินทร์ ฉบับสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ (0859-1113)
Volume number: 22
Issue number: 2
หน้าแรก: 181
หน้าสุดท้าย: 211
นอก: 0859-1113
URL: https://www.tci-thaijo.org/index.php/psujssh/article/view/75982/61118
บทคัดย่อ
This study aims at investigating Thai learners’ desired characteristics of books for English extensivereading, or graded readers. The research was conducted in nine Educational Expansion Schools in Thailand. These schools received 100 graded readers and were case studies for the Models of Graded Readers Use in Primary Schools Project, launched by the Office of the Basic Education Commission (OBEC), the Ministry of Education. The instruments used in the study included a questionnaire which was used with 475 subjects from the schools, and a follow-up semistructured interview used with over 100 students from the same group. The findings revealed that although these students had positive attitudes towards reading and the reading activities arranged by the schools, there was a mismatch between students’ desired materials and the graded readers in terms of language difficultyand L1 support, length, topics and contexts, and book appearance. This paper discusses the learners’ desired characteristics of graded readers, problems they encountered with the present extensive reading materials, and possible solutions.
คำสำคัญ
extensive reading, graded readers, learners’ factors, reading skills